lunes, 16 de febrero de 2009

APRENDER EN RED

“Aprender en red” testuari dagokionez, azpimarratu nahi dugu, bertan, sarean, alfabetizazio eta idazketa burutzen deneko ikerketaren inguruko testua dela. Baina ikerketa honetatik abiatuz, esan beharra dago orokortu daitekeen metodoa dela.

Alegia, irakasleen ezagutzak elkarren artean elkarbanatzeko aukera, lan metodoari dagokion malgutasunaren eskaintzaile, arazoen aurrean soluzioak planteatzea, lider rolak bizitzeko aukera, sareko kideen arteko kolaborazioa, e.a...sustatzen baititu ikasketa metodo honek.

Sareen ezaugarri azpimarragarrienak, Allen Parkerren (1970) eskutik datozkigu. Alegia, sareek: berrikuntzarako konprometituz, helburu konpartitu batzuk edukitzea, informazioaren komunikazioa eta euskarri psikologikoa, laguntzailea, berdintasun harremanak eta parte hartze boluntarioa betetzen dutela dio.

Guzti honek, Teoria Soziala du oinarritzat, Wengerrek proposaturikoa. Alegia, pertsona askok “praktiketako komunitateetan” ikasten dutela dio. Eta beraz, ikasketa indibiduala izateaz gain soziala ere bada.

Zer ikasi dugu testu honekin? Azpimarragarriena zera iruditu zaigu: irakaskuntza komunitatean sortu beharreko metodo desordenatua dela eta irakaslea sujektu aktiboa dela.

Honek zera ekartzen digu burura, irakasle izango garen aldetik, eduki beharreko esperientzia dela. Beti ere, lan egite metodoarekin batera, haurrengan, ikaste moduan eragin dezakegula kontutan hartuz; esan genezake, indibidualizaziora bultzatzen duen gizartean sozializaziorako bultzada egiteko apustua egiten ari garela.

No hay comentarios:

Publicar un comentario